چرا توليد ورمي كمپوست؟

  • admin
  • سه شنبه 07 مهر 1394
  • 1
  • 9667

ورمی کمپوست از بخشهای نوپای کشاورزی است که تب شدیدی جهت سرمایه گذاری و سود آوری را به دنبال داشته است و هنوز شرایط باثبات و مطمئن به منظور مشخص و منطقی بودن بازار هدف را پیدا نکرده است. برای این منظور قبل از شروع کار چند نکته را اشاره می کنم که یکی از افراد موفق در زمینه تولید به بنده گفتند.

 

 اول) ابتدا بازار را پیدا کنید و بعد شروع به تولید کنید: این نکته اولین گام در موفقیت است، یعنی شما همیشه یک گام از بازار جلوتر باشید و تغییرات بازار بر روند کسب و کار شما اثر منفی خاصی نداشته باشد.

دوم) کیفیت بالا: همیشه محصول بزرگترین تبلیغ در فروش محصول است. این نکته در محصولی مانند ورمی کمپوست که هنوز معیارهای استاندارد و مشخصی را برای خریدار نمی توان عرضه داشت بسیار مفید خواهد بود و ضامن خرید دوباره ورمی کمپوست از شما خواهد شد.

 سوم) قیمت پایین: اصل فروش ورمی کمپوست و به طور کلی تمامی محصولات در قیمت پایین باید باشد. بدین روش که سود در افزایش تولید باشد تا در نحوه قیمت گذاری. در این صورت بازار ورمی کمپوست سریعتر جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد نمود.

 

ورمی کمپوست در  بسیاری از متون و مقالات موجود در اینترنت به تفصیل از مزایا و قابلیتهای آن گفته شده و فرد را از لحاظ علمی با مقوله ورمی کمپوست آشنا ساختند. ولی نکته مبهم و نامشخص در بحث ورمی کمپوست دلیل استفاده کشاورز از ورمی کمپوست است.

 

 

در صورتی که شما با یک کشاورز در مورد بحث ورمی کمپوست صحبت کرده باشید و در مورد قیمت از شما سوال کرده باشدبا توجه به قیمت های فروش ورمی کمپوست ، در بهترین حالت قیمت شما 8 و در بدترین شرایط قیمت شما 20 برابر کود مصرفی کشاورز است!!! پس دلیل استفاده از ورمی کمپوست چیست؟

 

جواب این مشکل را در سه بخش زیر جستجو کنید:

 

یک) هزینه خرید کود: در مورد خرید کود این نکته باید در نظر گرفته شود که مصرف ورمی کمپوست در بدترین شرایط نصف و در بهترین شرایط به یک چهارم مقدار کود می رسد. این نکته باعث می شود تا هزینه های اولیه کود تا حدودی تعدیل شده و کشاورز با شنیدن قیمت اولیه به شما پاسخ نهندهد.

 

دو) هزینه جابه جایی: از جمله موارد بسیار سنگین و هزینه بر بخش مصرف کننده است. مصرف کنندگان در هنگام خرید کود به هزینه جا به جایی بسیار توجه می کنند. با توجه به مصرف نصف تا یک چهارمی ورمی کمپوست، هزینه جابه جایی نیز به این نسبت کاهش می یابد که می تواند رقبت کشاورز را در خرید کود به همراه داشته باشد.

 

سه) هزینه کارگر: هزینه های کارگری از جمله مسائل دیگری است که کشاورزان به آن توجه خاص دارند. کاهش هزینه کارگری و به دنبال آن کاهش هزینه های جانبی از جمله تعداد روز کاری کارگر، هزینه های خوراک و ... می تواند کشاورز را در استفاده از ورمی کمپوست بسیار با انگیزه تر کند.

تولید کننده و بازاریاب عزیز، شما حتماً یک آنالیز اقتصادی در بحث ورمی کمپوست برای مساحت و تناژ مشخص داشته باشید. این نکته شما را در فروش محصولتان بسیار کمک خواهد کرد

 

همانطور که در بخش ها و مطالب گذشته به آن اشاره شد، ورمی کمپوست صنعتی نوپا بوده و لذا باید جهت موفقیت در آن بسیار حساب شده و دقیق پیش رفت. برای این منظور به چند نکته زیر دقت فرمایید تا بحث ورمی کمپوست را پیش برده و شما بتوانید در بازار به صورت قوی عمل نمایید.

 

نکته اول) ایده های شما تنها در زمان خود می تواند مناسب باشد و اگر در حین انجام کار به ایده های جدیدی که دارید درست عمل نشود، ایده شما از بین رفته و فرد دیگری بدون شک از آن استفاده خواهد کرد. پس بسیار حساب شده عمل کنید.

نکته دوم) در ورمی کمپوست حتی الامکان یک تیم همدل باشید. دلیل وجود تیم در گستردگی فعالیتها است. شما برای راه اندازی فارم ورمی کمپوست به یک نفر نیازمند هستید ولی برای بازاریابی به 10 نفر. به این نکته توجه بسیار نمایید.

نکته سوم) هر فرد می تواند از جهاد شهرستان محل تولید خود، لیست اسامی کشاورزان پیشرو را بدست آورده و با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید بی واسطه و بصورت مستقیم با کشاورز صحبت نمایید.

نکته چهارم) کشاورز به قیمت بسیار حساس بوده و لذا دست خالی و تنها با یک نمونه کود پیش او نروید. سعی کنید آنالیز کود، آنالیز اقتصادی محصول، فرآیند انجام کار و موارد دیگر را به صورت مکتوب تحویل او دهید تا اعتماد سازی خوبی بین شما و کشاورز ایجاد شود.

نکته پنجم) سعی کنید صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید، از اعداد و ارقام تا مطمئن نشدید صحبتی نکنید. در ورمی کمپوست تا جای ممکن از افزایش محصول صحبتی به میان نیاورید. تا جای ممکن میزان استفاده از ورمی کمپوست را پایین نیاورید که غیر منطقی باشد. به عنوان مثال 1 کیلوگرم برای هر درخت بسیار عدد غیر منطقی است و کشاورز به هیچ عنوان تمایلی به مصرف آن نخواهد داشت.

این چند نکته ساده با توجه به تجربیاتمان در بازاریابی بدست آمده که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. امید است تا با همت و دقت خود بتوانید در این عرصه موفق باشید.

تلفن تماس جهت مشاوره : 07137822374-09178967100.

نظرات

کشاورز 178.173.250.173 شنبه 16 آبان 1394 / پاسخ نظر

از مطالب جالبتون متشکرم


ارسال نظر

لطفا عبارتی را که در تصویر میبینید وارد کنید.
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد.

مقالات

پاسخ گیاه زینتی بنفشه آفریقایی به کاربرد کودهای زیستی کمپوست زباله، کمپوست گرانوله گوگرددارو ورمی کمپوست

رشد روز افزون جمعیت و به دنبال آن توسعه صنایع سنگین، سبب آلودگیهای وسیع در سطح محیط
زیست گردیده است. امروزه استفاده از منابع غیر آلاینده و سازگار با محیط زیست، برای تأمین بستر
رشد گیاهان، توجه بیشتر محققان را جلب کرده است

شركت كيميا كمپوست پارس

ورمی واش چیست و فرق آن با چای کمپوست؟

ورمي كمپوست

 

... چای کمپوست همان طور که گفته شد به پس آب خارج شده از ورمی کمپوست اطلاق می شود که گاهی